Styrkekällan

Ordningsregler på Styrkekällan

  1. Skor lämnas på skohyllor i anslutning till entrén mot Sjövägen.
  1. Träna i rena träningskläder och använd inomhusskor. Det är inte tillåtet att träna med bar överkropp eller i strumplästen/barfota på grund av hygienskäl.
  1. Träningskort ska ALLTID vara med och kunna visas upp vid kontroll. Du får inte släppa in någon annan. Alla som har träningskort ska ha en kod till nyckellådorna. Skriv ditt namn i närvaroboken. LKAB och kommunanställda skriver upp sig i respektive pärm.
  1. Barn under 15 år får inte vistas i Styrkekällan.
  1. Utrustning och redskap hanteras varsamt för att undvika skador och obehagligt höga ljud. Efter användning ska utrustning/redskap ALLTID hängas tillbaka på dess plats. Torka av konditions- och träningsmaskiner med papper och rengöringsspray efter användning. Släng skräp i papperskorg.
  1. Måndag-fredag fram till kl. 17.00 får inga omklädningsrum användas, detsamma gäller konditionsrummet. Skolan nyttjar dessa under skoltid.
  1. Stäng av mobilen/sätt på ljudlöst. Prata i telefon utanför Styrkekällan. Musik spelas så att det är samtalsvänlig volym.
  1. Doping är absolut förbjudet på Styrkekällan! Vi ingår i ett nätverk, 100 % ren hårdträning, med andra träningsaktörer och polisen i Kiruna kommun.
  1. Vi är en ideell förening som vill skapa möjlighet till träning och friskvård för våra medlemmar. Kontakta oss om något har gått sönder eller om du har synpunkter. Förslagsbok ligger framme på bordet.

 


Medlemsavgift: 100 kr/person och år eller 250 kr/familj.

ALLA aktiva ska vara medlemmar i VSK, undantag för tillfälliga gäster. 10-kort: 400 kr (gäller all ledarledd träning, ej gymträning på Styrkekällan)

Drop in: 50 kr (gäller all träning i VSK)

Säsong: höst 2018-vår 2019

Betalningsalternativ: Kontant till kansliet Plusgiro 484062-5 Swish: 123 412 2677

Gruppträning, badminton och fotboll har inga träningsavgifter för ungdomar.
Med student avses de från 15 år på gym och vuxna studenter från 21 år på övriga träningar.

Kontakt: 070-632 96 79, vittangisportklubb@hotmail.com, vittangisportklubb.se

 

VILKOR FÖR MEDLEMSKAP

 


Gymmix logo

 

YOGA

Gymmix Yoga är en mjuk dynamisk yogaform inspirerat av HathaYoga,Satyanandatraditionen och stretch. Övningar som ökar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan dessutom din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, man utgår från sig själv och dagsformen. Yoga är ett sätt att skapa och behålla fysisk hälsa. Resan är målet!

trio-gymmix

HIIT

Korta högintensiva träningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Under utbildningen lär du dig att sätta samman och instruera de fyra olika HIIT-passen: HIIT strength/styrka, HIIT cardio/puls, HIIT plyo/spänst och HIIT core. Alla HIIT-passen är skapta för ett 30-minutersformat men de går att anpassa även för längre tid. Utbildningen innehåller träning, passupplägg, teknikgenomgång, användandet av musiken, användande av intervalltimers och pedagogik.

 

Cirkel

Cirkelträning är en träningsform som kan varieras i det oändliga! Genom att under en viss tid arbeta med 1-2 övningar på olika stationer går vi igenom stora delar av kroppens muskler.

 

gymmix-boll

Step och box

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

Holloträning

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

 

gymmix-double

Aerobic

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

 

 

Välkommen till Gymmix Vittangi

där du känner dig som hemma!