Gymmix logo

 

YOGA

Gymmix Yoga är en mjuk dynamisk yogaform inspirerat av HathaYoga,Satyanandatraditionen och stretch. Övningar som ökar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan dessutom din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, man utgår från sig själv och dagsformen. Yoga är ett sätt att skapa och behålla fysisk hälsa. Resan är målet!

trio-gymmix

HIIT

Korta högintensiva träningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Under utbildningen lär du dig att sätta samman och instruera de fyra olika HIIT-passen: HIIT strength/styrka, HIIT cardio/puls, HIIT plyo/spänst och HIIT core. Alla HIIT-passen är skapta för ett 30-minutersformat men de går att anpassa även för längre tid. Utbildningen innehåller träning, passupplägg, teknikgenomgång, användandet av musiken, användande av intervalltimers och pedagogik.

 

Cirkel

Cirkelträning är en träningsform som kan varieras i det oändliga! Genom att under en viss tid arbeta med 1-2 övningar på olika stationer går vi igenom stora delar av kroppens muskler.

 

gymmix-boll

Step och box

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

Holloträning

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

 

gymmix-double

Aerobic

Fartfylld träning för mage, rumpa och lår blandat med konditionsträning på stepbräda. Passets konditionsdel består av enklare stegkombinationer hämtade från aerobic som vi sen varvar med styrkedelen med fokus på mage, rumpa och lår. Ibland använder vi redskap som tex. hantlar, stång och gummiband och ibland bara kroppsvikt. Avslutas med stretch.

 

 

Välkommen till Gymmix Vittangi

där du känner dig som hemma!