Alla gruppträningspass körs t.o.m. v. 19 (10/5 sista passet), förutom lördagens styrkepass som avslutas 2/3. Olika hur länge övriga träningar håller på, kontakta resp. ledare för info.

Obs! Där barn är välkomna vill vi inte ha spring och lek ”på sidan” (fredag och lördag är det fritt att använda halva hallen till lek och annat!) Du som vuxen är ansvarig när ditt barn är med. Vi vill inte ha åskådare på läktaren, vare sig barn eller vuxna.

Styrkepass: Vi använder både vår egen kropp och vikter.

Ålder: vuxna/ungdomar (från klass 7) OBS! På lördagar är det möjligt till egen träning på andra halvan av hallen, dit även barn, med vuxna som ansvarar, är välkomna. Tiden är i första hand för gruppträning, vilket bl.a. innebär att vi spelar musik på den volym vi vill ha.

Yoga: Börjar 7/1, basyoga

Morgongympa: Lättgympa, cirkelpass eller annat. Fokus på seniorträning (balans, styrka och rörlighet).

Ålder: alla

Bollek: Vi provar på olika aktiviteter med bollar på ett lekfullt sätt. En vuxen ska finnas tillgänglig, inte på läktaren men man kan delta eller passa på att träna i Styrkekällan t.ex.

Ålder: Barn födda 2013–2014

Badminton:Vi spelar mot varandra, badmintonvana krävs. Eget racket, bollar finns att låna.

Ålder: Från 15 år

Gymnastik vuxna/barn:Träning utifrån gymnastikens grundpelare: styrka, smidighet och kondition.

Ålder: Alla. Barn under 12 år ska ha en vuxen med sig.

Puls :Olika passupplägg där vi får upp pulsen ordentligt.

Ålder: Alla men om det finns övningar med vikter så hittar vi på alternativ för de yngre.

Fredagsfys: Olika pass, styrka och kondition. Ett skönt avslut på arbetsveckan! Mellan 30–45 minuter.

Ålder: vuxna och ungdomar (från och med klass 7) Har man inte barnpassning och vill träna så kan barn följa med och använda en del av hallen till aktivitet. Vi visar hänsyn till varandra.

Minigympa:Rörelse och lek för de allra minsta, i vuxet sällskap.

Ålder: Barn födda 2015–2017

Gymnastik:Nuvarande grupp med barn födda 2008–2011, särskild information går ut till berörda.

Skidkul på idrottsområdet:När det är för kallt så ställs det in, föräldrarna brukar meddela via Facebook.

Övriga träningar: Vill du köra igång med något för barn/ungdomar/vuxna? Hör av dig till kansliet!

Schema:Schemat gäller med reservation för ev. ändringar. Vid sjukdom försöker vi i första hand lösa det med vikarier och då kan det också bli annat passupplägg. I absolut sista hand ställer vi in.

100 % ren hårdträning:VSK har ett samarbete med Kiruna kommun och andra träningsaktörer som innebär att vi arbetar för en dopingfri miljö. Som medlem accepterar du vårt avtal när du löser tränings-kort, det förbinder dig att följa angivna villkor. Läs mer på hemsida vittangisportklubb.se.

Information:Vi kommunicerar via våra sociala medier (FB och Instagram) och på anslagstavlan på VSK. Har du FB, gå med i ”Gymmix gruppträning Vittangi”. Annars, kika på anslagstavlan ?

Har du några frågor? Kontakta kansliet:

070-632 96 79,  vittangisportklubb@hotmail.com

VI VÄLKOMNAR BÅDE NYBÖRJARE OCH”GAMLA”!