Start 12/11, uppehåll 24/12–5/1. Vårtermin: 7/1–11/5.

*Lördagsträning avslutas 2/3.

schema 2018

Obs! Där barn/alla är välkomna vill vi betona att det är under förutsättning att barnen kan delta på passet. Vi vill vi inte ha ”sidoaktiviteter” med spring och lek. Du som vuxen är ansvarig när ditt barn är med. Vi vill inte ha åskådare på läktaren, vare sig barn eller vuxna.

Styrkepass

Vi använder både vår egen kropp och vikter. Ålder: vuxna och ungdomar (från klass 7)

*Börjar 7/1, mer information kommer.

Morgongympa

Komigång/seniorgympa. Ibland lättgympa, ibland cirkelpass eller annat upplägg. Fokus på seniorträning (balans, styrka och rörlighet).
Ålder: alla

Badminton

Vi spelar mot varandra, badmintonvana krävs. Eget racket, bollar finns att låna. Ålder: Från 15 år

Gymnastik vuxna/barn

Träning utifrån gymnastikens grundpelare: styrka, smidighet och kondition. Ålder: Alla. Barn under 12 år ska ha en vuxen med sig.

Vi spelar fotboll (inga fotbollsövningar). Ålder: Från 15 år

Puls & styrka

Olika pass, för det mesta både styrka och kondition.
Ålder: vuxna och ungdomar (från och med klass 7).
OBS! På lördagar är det möjligt till egen träning på andra halvan av hallen, dit även barn, med vuxna som ansvarar, är välkomna. Vi vill betona att tiden i första hand är bokad för gruppträning, vilket bl.a. innebär att vi spelar musik på den volym vi vill ha.

Fredagsfys

Olika pass, styrka och kondition. Ett skönt avslut på arbetsveckan! Mellan 30–45 minuter. Ålder: vuxna och ungdomar (från och med klass 7) Har man inte barnpassning och vill träna så kan barn följa med och använda en del av hallen till aktivitet. Vi visar hänsyn till varandra.

Minigympa

Rörelse och lek för de allra minsta, i vuxet sällskap. Ålder: Barn födda 2015–2017

Gymnastik

Nuvarande grupp med barn födda 2008–2011, särskild information går ut till berörda.

Skidkul

Så fort det finns förutsättningar så kör vi igång! Vår förhoppning är att det ska fungera lika bra som ifjol med rullande föräldraschema.

Övriga träningar

Det finns utrymme för många fler träningar för alla åldrar! Vill du köra igång med något? Hör av dig till kansliet så får du hjälp.

Schema

Schemat gäller med reservation för ev. ändringar. En del pass kanske avslutas tidigare på vårterminen, vi informerar så fort vi vet mer. Vid sjukdom försöker vi i första hand lösa det med vikarier och då kan det också bli annat passupplägg. I absolut sista hand ställer vi in.

100 % ren hårdträning

VSK har ett samarbete med Kiruna kommun och andra träningsaktörer som innebär att vi arbetar för en dopingfri miljö. Som medlem accepterar du vårt avtal när du löser tränings- kort, det förbinder dig att följa angivna villkor. Läs mer på hemsida vittangisportklubb.se.

Information

Vi kommunicerar via våra sociala medier (FB och Instagram) och på anslagstavlan på VSK. Har du FB, gå med i ”Gymmix gruppträning Vittangi”. Annars, kika på anslagstavlan ?

Har du några frågor? Kontakta kansliet:
070-632 96 79, vittangisportklubb@hotmail.com

VI VÄLKOMNAR BÅDE NYBÖRJARE OCH ”GAMLA”!

Kategorier: Gymmix