Skidpasset-kontroll

Kontrollerna är märkta med ”Skidpasset Vittangi Sportklubb – 2021”

Skidpasset

Från 1 mars – 30 april

Skidpasset består av en bana med kontroller, som är uppsatta efter elljusspåret, Pysävaara-slingan samt Rolfs spår. På varje kontroll finns det en bokstav. Alla bokstäverna tillsammans bildar ett ord.

Regler och deltagande

Deltagaravgift: 60 kr.
Swisha till: 123 412 26 77 (skriv ”skidpasset” som meddelande”)

1. Hämta svarstalongen i den gröna brevlådan utanför kansliet när du betalt deltagaravgiften.
  2. Lämna din ifyllda svarstalong i den svarta brevlådan utanför kansliet, senast 30 april.

Spår som ingår

Spårkarta-VSK

Spårkarta, klicka på bilden för förstoring.

Elljuspåret (rött): startar från parkeringen på andra  sidan av vägen vid OKQ8. Går förbi Sportstugan och fortsätter på en rundslinga (gult) efter Sportstugan.

Pysävaara-slingan (blå): börjar längst bort på elljusspåret, innan det vänder tillbaka mot Sportstugan. Det går upp mot Pysävaara och vänder. Det är inte upplyst. Om du vill åka kvällstid, ta med pannlampa.

Rolfs spår (lila): börjar när du kommer tillbaka från Pysävaara-slingan, precis innan det ansluter tillbaka på elljusspåret. Spåret tar slut och du får vända och åka tillbaka samma väg som du kom. Det är inte upplyst, ta med pannlampa om du vill åka kvällstid.

Läs mer om våra skidspår här: https://vittangisportklubb.se/skidor/

Skidpasset-kontroll och svarstalong

Betala deltagaravgiften och hämta talongen i den gröna brevlådan vid VSK:s kansli

Vinster

400kr presentkort Coop
Lottas ut bland alla deltagare, som har lämnat in rätt ord med alla bokstäver.

100kr presentkort på Coop
Lottas ut bland de deltagare, som har tagit minst 5 st. bokstäver.

På med skidorna och ut i spåret. Lycka till ute i naturen!