Styrkekällan

Vittangi Sportklubbs gym är Styrkekällan. Gymmet ligger i källaren på Sporthallen.

För att träna här måste du vara medlem i Vittangi Sportklubb, med undantag för tillfälliga gäster.

Öppettider

Måndag – söndag 06.00-22.00

För att komma in i Styrkekällan behövs en kod, vänd dig till kansliet.

Dagtid under vardagar är omklädningsrum och bastu avstängda, på grund av skolans verksamhet.

Medlemsavgifter hittar du här: Bli medlem
Träningsavgifter hittar du här: Träningsavgifter

Medlemsvillkor

Allmänna villkor för medlemskap i Vittangi Sportklubb och Styrkekällan

Vittangi Sportklubb och Styrkekällan stöder 100% Ren Hårdträning och en dopingfri träningsmiljö. Om du nyttjar våra lokaler förbinder du dig till dopningsfri träning. Skulle du ertappas med att inte hålla dig till reglerna, stängs du omedelbart av från all träning.

Gymsektionen

Består av: Louise Nilsson, Petter Larsson, Robert Nordström, Saara-Maria Nordström, Malin Fredriksson och Moa Lidström.

Vid frågor kontakta kansliet:
E-post: vittangisportklubb@hotmail.com

Ordningsregler på Styrkekällan

1. Uteskor lämnas på skohyllor i anslutning till entrén mot Sjövägen.
  1. Det är inte tillåtet att träna i bar överkropp eller barfota på grund av hygienskäl. Träna i rena träningskläder och om du använder skor, använd inomhusskor.
  1. Träningskort ska ALLTID vara med och kunna visas upp vid kontroll. Du får inte släppa in någon annan. Alla som har träningskort ska ha en kod till nyckellådorna. Skriv ditt namn i närvaroboken.
  1. Från det år du fyller 15 år får du träna på Styrkekällan. Yngre personer får EJ vistas i gymmets lokaler.
  1. Utrustning och redskap hanteras varsamt för att undvika skador och obehagligt höga ljud. Efter användning ska utrustning/redskap ALLTID hängas tillbaka på dess plats. Torka av konditions- och träningsmaskiner med papper och rengöringsspray efter användning. Släng skräp i papperskorg.
  1. Måndag-fredag fram till klockan 17 får inga omklädningsrum användas. Skolan nyttjar dessa under skoltid.
  1. Stäng av mobilen/sätt på ljudlöst. Prata i telefon utanför Styrkekällan. Musik spelas så att det är samtalsvänlig volym.
  1. Dopning är absolut förbjudet på Styrkekällan! Vi ingår i ett nätverk, 100 % ren hårdträning, med andra träningsaktörer och polisen i Kiruna kommun.
  1. Vi är en ideell förening som vill skapa möjlighet till träning och friskvård för våra medlemmar. Kontakta oss om något har gått sönder eller om du har synpunkter. Förslagsbok ligger framme på bordet.