Mellanalsvloppet

Mellanälsvloppet

Delta i ett trevligt cykellopp där du får uppleva några av Lapplands finaste byar. Loppet går från Vittangi till Parakka, vidare till Masugnsbyn och slutligen målgång i Vittangi.

Från starten i Vittangi cyklar vi längs E45:an till Parakka vägskäl. Därefter börjar en backig men naturskön grusväg mot Parakka. När vi kommer in i Övre Parakka går banan återigen på asfalt fram till vätskekontrollen i Nedre Parakka. Härifrån cyklar vi in på ännu en backig grusväg.

Vid korsningen med Kalixälvsvägen tar vi vänster mot Masugnsbyn. Nu går resten av loppet på asfalt. Några fina nerförsbackar ger chans till återhämtning innan vi når Masugnsbyn.

I Masugnsbyn tar vi vänster efter 395:an och får samsas med bilar och lastbilar på vägen tillbaka mot Vittangi. En bit utanför Masugnsbyn finns nästa vätskestation. Härifrån är det bara att trampa på mot målet i Vittangi.

SträckaKlassFöranmälanEfteranmälan
75 km.Dam/herr200 kr.300 kr.

Var rädd om dig och dina medtrafikanter: använd gärna färgglada kläder och cykelhjälm. Allt deltagande sker på egen risk. Ev. följebilar ber vi visa hänsyn till alla cyklister.

E-post: vittangisportklubb@hotmail.com
Plusgiro: 48 40 62-5
Swish: 123 412 26 77

Kansliet öppnar kl. 8.00 för uthämtning av nummerlappar samt anmälan. Direktanmälan senast kl. 10.00 på tävlingsdagen.

Vid frågor kontakta Vittangi SK:s kansli
E-post: vittangisportklubb@hotmail.com

Start/mål

Vittangi: Utanför Vittangi SK:s kansli, Bastugatan 2

Parakka: vid vägens slut

Masugnsbyn: vid Folkets Hus

Endast föranmälda starter i Parakka och Masugnsbyn!

Dryck, kaffe, frukt och chokladbit efter vägen. I mål i Vittangi  serveras varmkorv med bröd och dryck.

Priser

Vi lottar ut två presentkort på 1000 kr. ett bland damerna och ett bland herrarna. Utlottning sker direkt man kommit i mål.

Loppet är en del av Vittangiklassikern

Läs mer här: Vittangiklassikern