6 juni-loppet

På Sveriges nationaldag 6 juni varje år anordnar Vittangi Sportklubb 6 juni-loppet. Spring eller promenera för Sverige, för hälsa, för att du kan och för att det är roligt. Delta i ett härligt och lättsprunget lopp i och runt Vittangi.

SträckaKlassAnmälningsavgift
15 km (2x7,5 km)Dam/herr, samt motionär200 kr / 250 kr
7,5 kmDam/herr, samt motionär150 kr / 200 kr
3,8 kmDam/herr, samt motionär100 kr / 150 kr
1,5 km0-8 årLKAB sponsrar startavgiften

OBS! Startavgiften för barn till och med 12 års ålder sponsras av LKAB, oavsett vilken klass barnen anmäler sig i.

E-post: vittangisportklubb@hotmail.com
Telefon: 070-287 92 10 (Ann Sofi Lundström)
Plusgiro: 48 40 62-5
Swish: 123 412 26 77

Kansliet öppnar klockan 8.00 på tävlingsdagen för uthämtning av nummerlappar samt anmälan. Direktanmälan senast klockan 10.00 på tävlingsdagen.

Vid frågor kontakta Vittangi SK:s kansli
E-post: vittangisportklubb@hotmail.com

Start

Klockan 11.00 för alla med tidtagning. 11.10 för motionärer samt 1,5 km. Start och mål vid idrottsplatsen utanför VSK:s kansli.

Bana

Starten går på gångvägen vid VSK:s kansli (Bastugatan 2). Därefter springer eller promenerar du efter asfalterade vägar tills du kommer till Kärleksstigen. Här går loppet på grusväg och du kommer även att utsättas för några pulshöjande backar. Vid toppen av Kärleksstigen får du chans att vila och fylla på med vätska.

Därefter fortsätter du en bit nerför vägen tills det åter är dags att springa in i skogen längs en skogsväg. Nu ger du dig ut på asfalten igen, Sjövägen, och rundar hela fågelsjön, Julkattenjärvi. Vätskekontroll i slutet av Sjövägen. Du passerar Vittangi kyrka och springer genom Vittangis centrum.

Vid korsningen E45/Centravägen tar du vänster och springer förbi Folkets Hus och Vittangi skola. Vid brandstationen tar du höger och fortsätter in på Idrottsplatsen. Du kommer att gå i mål där du startade. Om du har valt att springa 15 km, får du ta ett varv till. Annars är det spurt rakt in i mål som gäller.

Prisutdelning i direkt anslutning till loppets avslut. Segrare i dam-
respektive herrklass på respektive sträcka vinner pris!

15 km (Dam/Herr): 1000 kr presentkort på Coop
7,5 km (Dam/Herr): 500 kr presentkort på Coop
3,8 km (Dam/Herr): 250 kr presentkort på OKQ8
1,5 km Alla barn upp till och med 12 år får en present!

Utlottning bland alla med egen nummerlapp: Två presentkort till ett värde på 500 kr vardera.

Servering av hamburgare och fika i målområdet.

Loppet är en del av Vittangiklassikern

Läs mer här: Vittangiklassikern