Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Historievandring

juni 7, 2021 - augusti 31, 2021

Historievandring med Vittangi Sportklubb

Gå en spännande historievandring längs skogsstigar i Vittangi

Var och hur går det till?

Pilgrimsleden: starta mittemot kyrkans båtplats i Ollasbyn och gå upp till toppen av Pysävaara.

Elljusspåret: starta vid informationstavlan vid Kärleksstigen och gå runt hela spåret som har belysning.

Vastakielinenslingan: promenera, spring, cykla eller ta bilen ungefär 7,5 km. norrut från Vittangi (mot Soppero). Vid VSK:s låda på vänstersida börjar slingan. Ta den längre slingan som är ca. 2,7 km.

Poststigen: starta från Sportstugan och gå fram till bron över Pysäjoki.

På varje stig finns det fem frågor uppsatta. Dessa handlar om Vittangi bys historia och Vittangi Sportklubbs historia. Gissa rätt årtal på frågorna.

Priser

Ett presentkort lottas ut bland dem som gått alla stigar och ett presentkort lottas ut bland dem gått minst en av stigarna.

För att delta

Swisha 50 kr. till 123 412 26 77, skriv ”Historievandring” som meddelande.

Svarstalonger finns i VSK:s gröna postlåda. Ifylld talong lämnas i VKS:s vita brevlåda senast den 31 augusti.

Lycka till!

Start: