Vittangi-klassikern-logga

Visst vill du väl göra en Vittangiklassiker? För att göra en Vittangiklassiker måste du göra de tre delarna i följd under ett år, däremot behöver de inte utföras under samma kalenderår.

Det här är de olika tävlingarna:

·        6 juniloppet (löpning/gång), 15 km

·        Mellanälvsloppet, (cykel), 75 km

·        Kopparrajden (skidor) 28 km eller funktionärsrajden 28 km

miniklass-banner

Barn har möjlighet att göra en ”Miniklassiker” och då är det följande sträckor som ska genomföras:

Kopparrajden

Upp till 8 år

9-12 år

13-15 år

6 juniloppet

Upp till 8 år

9-12 år

13-15 år

Cykel

Upp t.o.m. 15 år

800 meter

Hemvändarloppet i juli

När man väl har gjort alla tre delar så meddelar man det till föreningen och får ett numrerat diplom för sin insats. Vi kommer också att ta fram en t-shirt som man har möjlighet att köpa, ev. något annat också.

Friskvårdssatsning på arbetsplatsen

Att genomföra en Vittangiklassiker är ett bra mål och det får oss att hålla igång under hela året. En sammansvetsande satsning för arbetskamraterna. Kanske arbetsgivaren kan stå för hela eller delar av anmälningsavgifterna för de anställda?

Kontakta kansliet om du har frågor kring Vittangiklassikern/Miniklassikern:

vittangisportklubb@hotmail.com